Arhiva insemnari Decembrie 2011 >> padurea din darvari
terra ecologica
 

Unilever Sustainable Living Plan...et
     media: 0.00 din 0 voturi

Mai deunazi am primit o invitatie de la buna mea amica Lili
de a participa la prezentarea CSR a unui Plan pentru dezvoltare sustenabila al companiei Unilever.

In esenta, sunt 3 mari domenii in care compania Unilever isi propune sa ia masuri:
1. imbunatatirea sanatatii si a stilului de viata (sanatate si igiena; nutritie)
2. impactul asupra mediului (gaze cu efect de sera, apa; deseuri; materii prime din surse durabile)
3. imbunatatirea nivelului de trai

Din materialele primite, speak-uiesc cateva masuri ale companiei Unilever
pentru reducerea impactului asupra mediului.

" Pe baza analizei intregului ciclu de viata al uni produs, s-a ajuns la concluzia ca etapele de productie si transport reprezinta doar 5% din impactul total al produselor companiei asupra mediului, in timp ce achizitia de materii prime si utilizarea produselor de catre consumator reprezinta peste 90% din acesta. Prin modul in caere sunt utilizate aceste produse, prin alegerile pe care le fac consumatorii, impactul asupra mediului poat5e fi redus.

Pentru protejarea mediului, Unilever isi propune sa realizeze reduceri absolute ale emisiilor de gaze cu efect de sera (GES), ale consumului de apa si ale cantitatilor de deseuri generate.

Una din trei locuinte din lume foloseste un detergent Unilever. spre exemplu, daca toti consumatorii din lume ar utiliza o varianta concentrata de detergent lichid, intr-un an s-ar economisi 4 milioane de tone de CO2 (reducerea GES cu 10-50%), ceea ce inseamna echivalentul a scoaterii de pe sosele a unui milion de masini .

De asemenea, Unilever are in vedere continuarea procesului de achizitii de materii prime agricole din surse sustenabile. Unilever este una dintre cele mai importanate companii din lume care cumpara materii prime agricole (7,5 milioane de tone pe an), achizitionand, de exemplu 12% din productia de ceai negru, 6% din productia de rosii pentru procesare sau 5% din productia de usturoi si ceapa pentru procesare. In urmatorii 10 ani, compania isi propune sa procure materiile prime 100% din susrse sustenabile.

Si ca sa vorbim putin si despre companie, amintesc ca Unilever south Central Europe este una dintre cele mai importante companii producatoare de bunuri de larg consum . Unilever a intrat pe piata romaneasca in 1995 si are urmatoarele brand-uri: Dero, Omo, Cif, Coccolino, rexona, Dove, Delma, Becel, Lipton, Signal, Clear, Axe, Domestos, Delikat, Knorr, Hellmann's.

Cam ceea ce afirma Unilever prin acest plan, sustin si alte firme.

Realizarea unui plan pentru dezvoltare durabila este o activitate fireasca de CSR
care urmareste , mai de voie sau mai de nevoie
sa imbunatateasca imaginea companiei si implicit sa creeze adeziune asupra brand-urilor sale.

So, ca sa incheiem intr-un ton optimist-corporatist
as putea spune ca se poate si asa:
sa avem crestere economica cu reducerea impactului asupra mediului.

postat de cretusimona in 2011-12-23 18:21 | 0 comentarii


 
Termeni si Conditii de Utilizare